۵ نکته مهم در آموزش نصب یخچال فریزر

یکشنبه, 03 اسفند 1399
1249

 آموزش نصب یخچال فریزر بر خلاف سایر لوازم خانگی بسیار ساده است و نیاز به ابزار و تجهیزات زیادی ندارد، ولی هنگام انجام همین فرآیند ساده باید نکاتی را رعایت کرد که عملکرد درست یخچال را تضمین می‌کنند. در مقاله دیگری آموزش ابزارهای لازم برای نصب و تعمیر یخچال را ارائه داده‌ایم و در اینجا ۵ نکته مهم در نصب یخچال فریزر را متذکر می‌شویم.

1- اولین نکته در آموزش نصب یخچال، محل قرار گرفتن آن است. یخچال را با دقت در مکانی که برای آن در نظر گرفته‌اید قرار دهید. دقت کنید نباید یخچال را کاملا به دیوار بچسبانید. فاصله یخچال تا دیوار پشت باید حداقل 5 سانتیمتر و فاصله آن تا کابینت بالا باید 20 سانتیمتر باشد. ولی این اندازه با توجه به مدل و طراحی یخچال متغیر است.

5 tips for installing a refrigerator

نکته: تا حالا به دلیل لزوم این فاصله فکر کرده‌اید؟ یخچال هوای گرم داخل را از طریق کویل‌ها که معمولا در پشت آن قرار دارند، به بیرون می‌فرستد. بنابراین باید فضای کافی برای این تبادل گرما وجود داشته باشد. با این کار ساده، یعنی ایجاد فاصله مناسب بین یخچال و دیوار پشت آن می‌توانید به راحتی دمای داخل یخچال را تنظیم کرده و مانع کارکرد بیش از حد موتور شوید.

2- مطمئن شوید که یخچال فریزر شما به‌راحتی قابل جابجایی است، چون کویل‌های پشت یخچال باید به منظور مبادله بهتر گرما مرتباً گردگیری و تمیز شوند. البته این کویل‌ها در برخی مدل‌های یخچال در دسترس نیستند و شما هیچ لوله‌ای در پشت یخچال نمی‌بینید. در این صورت به‌راحتی دیواره پشت یخچال را با یک دستمال تمیز کنید.

 اگر یخچال فریزر شما خودش مجهز به پایه غلطان نبود، آن را بر روی یک پایه چرخدار جداگانه محکم کنید و یا یک قالیچه نازک زیر یخچال پهن کنید که با کشیدن آن بتوانید به‌راحتی یخچال را جابه‌جا کنید.

3- یک نکته مهم در آموزش نصب یخچال این است که نباید در استفاده از آن هیجان‌زده شوید و دوشاخه یخچال را فوراً به برق بزنید. پس از انتقال یخچال فریزر، چند ساعت به آن زمان بدهید و بعد آن را روشن کنید. حداقل یک نصف روز به یخچال خود استراحت بدهید. به این ترتیب جلوی مشکلات احتمالی بعدی در عملکرد یخچال گرفته می‌شود .

5 tips for installing a refrigerator

نکته: شاید تا حالا اسم روغن کمپرسور را نشنیده باشید. ولی یخچال فریزر شما برای کارکرد درست به این روغن نیاز دارد. روغن کمپرسور از فرسایش قطعات داخلی یخچال جلوگیری می‌کند. پس از جابجایی یخچال باید ۱۰۰ درصد مطمئن شوید این روغن به مخزن کمپرسور بازگشته است، بنابراین به یخچال استراحت می‌دهیم. اگر روغن کمپرسور از آن خارج و به داخل لوله‌های سیستم تبرید حرکت کند، باعث خرابی یخچال فریزر شما خواهد شد.

تذکر: بهتر است برای متصل کردن یخچال به برق از یک محافظ الکتریکی مخصوص یخچال استفاده شود. از وجود ارت پریز برق نیز مطمئن شوید.

4- یخچال فریزر باید به دور از وسایل گرمازا مثل مایکروفر یا اجاق گاز نصب شود. مثلا اگر اجاق گاز شما در سمت راست آشپزخانه قرار دارد، یخچال باید در سمت چپ نصب شود. همچنین یخچال را به دور از تابش مستقیم نور خورشید نصب کنید. سطح نصب یخچال هم باید صاف باشد.

5 tips for installing a refrigerator

نکته: بهتر است یخچال هنگام نصب کمی به سمت عقب شیب داشته باشد تا درب آن به‌راحتی باز و بسته شود و باز نماند.

5- نکته آخر در آموزش نصب یخچال و فریزر، وجود فضای کافی در محل نصب است. درب یخچال را باز کنید و مطمئن شوید مانع رفت و آمد شما نمی‌شود و با هیچ وسیله‌ای برخورد نمی‌کند.

مواردی که ذکر کردیم، تنها ۵ نکته اصلی در آموزش نصب یخچال بود. این موارد طبق تأیید مهندس هادی خجسته، از اساتید برجسته و با تجربه سامانه رهجو ارائه شده است. متخصصین سامانه رهجو در فیلم آموزش یخچال تمام نکات لازم در مورد نصب، راه‌اندازی، تعمیر و عیب‌یابی یخچال را در اختیار شما قرار می‌دهند. با تماشای این فیلم تمام اطلاعات لازم در مورد یخچال فریزر را به دست خواهید آورد.