6 علت آب دادن پکیج دیواری

سه شنبه, 20 خرداد 1399
1412

اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالاً یک استخر کوچک آب در زیر پکیج دیواری خود یافته­‌اید یا بالاخره به این نتیجه رسیده­‌اید که باید کاری برای قطره­‌های آبی که از زیر پکیج شما می­‌چکد انجام دهید.

راه حل آب ­دادن پکیج دیواری با توجه به محل نشتی می­‌تواند بسیار ساده و یا پیچیده باشد. اولین چیزی که باید بدانید این است که آب دادن پکیج دیواری اصلاً نشانه خوبی نیست.

در اینجا به 6 علت شایع آب دادن پکیج دیواری شما می پردازیم ولی اگر می­‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری در مورد عیب­‌یابی پکیج خود و راه­‌های رفع این عیوب به ­دست­ آورید، تماشای ویدئوهای آموزش پکیج دیواری ما را از دست ندهید.

1- فرسایش لوله‌­ها

 لوله­‌هایی که در زیر پکیج شما قرار دارند احتمالا مقصر اصلی آب دادن پکیج دیواری هستند و عامل اصلی در این رابطه فرسایش لوله‌­هاست.

 با گذشت زمان، آب موجود در لوله­‌ها به همراه جرم­‌های فلزی داخل سیستم لوله­‌کشی باعث پوسیدگی لوله­‌های مسی می­‌شوند و بالاخره آب منفذی برای نشت­‌کردن پیدا می­‌کند.

 اگر بر­خلاف آنچه گفتیم، پکیج ‌دیواری شما کاملاً نو باشد و به‌­تازگی آن را نصب کرده باشید، احتمالا مشکل دیگر فرسایش لوله­‌ها نیست بلکه اتصالات این لوله­‌ها به­‌خوبی محکم نشده‌­اند.

برای پیدا کردن محل آب دادن پکیج ­دیواری، مستقیما زیر پکیج را بررسی کنید.

اتصالات لوله ها را با دست بررسی کنید. این اتصالات در محل نشتی خیس هستند.

اگر عمر دستگاه شما بیش از ۱۰ سال است، فرسودگی لوله‌­های زیر پکیج دلیل اصلی آب دادن پکیج دیواری شماست.

2- فشار بسیار بالا

احتمالاً در­مورد پکیج دیواری و فشار آن چیزهایی شنیده‌اید ولی معنی آن را نمی­‌دانید. واقعیت این است که پکیج دیواری با فشار بسیار بالا خوب عمل نمی‌­کند و مجبور است این فشار اضافی را به­‌نحوی خارج کند تا مانع انفجار شود.

پکیج­‌های دیواری که تحت فشار بسیار بالای آب قرار داشته باشند بالاخره خسته می­‌شوند و اشک می‌­ریزند. اگر فشار پکیج بسیار بالا باشد، سوپاپ تخلیه فشار پکیج آب اضافی را خارج می­‌کند. اگر این اتفاق نیفتد، پکیج شما آب می­‌دهد.

تمام پکیج­‌های دیواری یک صفحه نشانگر فشار در جلوی دستگاه دارند که شبیه سرعت­‌سنج اتومبیل است.

در تمام انواع پکیج‌­های دیواری، عقربه این فشارسنج باید روی حدود یک تا یک و نیم و در محدوده سبز رنگ قرار داشته باشد. مسلماً عدد بالاتر از این حد و فراتر از منطقه سبز­رنگ نشان دهنده فشار بالای دستگاه است و در­نهایت باعث آب دادن پکیج دیواری می شود.

3- فرسایش و پوسیدگی سیستم کلی

زمان تمام درد­ها را تسکین می­‌دهد به جز درد پکیج­‌ها را. زمان باعث آب دادن پکیج­ دیواری و مرگ آن می­‌شود.

پوسیدگی شدید پس از سال­‌ها استفاده از پکیج دیواری نشان دهنده پایان عمر آن است. ولی قبل از خرید یک پکیج جدید، خودتان می­‌توانید میزان پوسیدگی آن را چک کنید.

اگر پکیج دیواری شما فرسایش شدیدی داشته باشد، کار زیادی برای نجات آن نمی‌­توانید انجام دهید، تعمیر آن هم برایتان بسیار هزینه‌بر است. مگر اینکه خودتان دست به کار تعمیر شوید. این کار را می­‌توانید با تماشای فیلم آموزش پکیج­ دیواری انجام دهید.

4- خراب شدن مبدل حرارتی

متأسفانه مبدل حرارتی پکیج دیواری شما گران­ترین قطعه این دستگاه است. خراب­ شدن یا ترک خوردن این قطعه در پکیج­‌های قدیمی و دارای کیفیت پایین بدون توجه به طول عمر آنها کاملا معمول است و می تواند از دلایل آب دادن پکیج دیواری باشد.

اگر پکیج دیواری خود را در یک حراجی خریده­‌اید، منتظر خراب شدن زود­هنگام مبدل حرارتی آن باشید.

پیدا کردن نشتی مبدل حرارتی کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد. متأسفانه اگر مشکل دستگاه شما خراب شدن مبدل حرارتی باشد، بدین معناست که عمر پکیج شما به پایان رسیده و نگه داشتن آن بین مرگ و زندگی هزینه بالایی برایتان خواهد داشت.

5-  آب دادن اتصالات داخلی

پکیج­‌های دیواری هم مانند انسان می­‌مانند و در کل سیستم آنها مایعی در جریان است. خونریزی داخلی یا همان آب دادن پکیج‌­دیواری نشانه خوبی نیست و باید متوقف شود.

برخی اوقات درزگیر­ها و واشر­ها در برخی اتصالات داخل پکیج به مرور زمان به­‌خاطر فشار بالا از بین می­‌روند و به ­این­ ترتیب آب از میان آنها نشت می­‌کند. می‌توانید خیلی راحت پوشش پکیج را از روی آن برداشته و این اتصالات را چک کنید و به سادگی مانع آب دادن پکیج دیواری خود شوید.

6- دمای بالا

تمام پکیج­‌های دیواری یک شیر کنترل دما دارند که دمای آب داخل پکیج را اندازه­‌گیری کرده و مانع افزایش بیش­ از ­حد آن می­‌شود. آب دادن پکیج دیواری از این شیر نشان از دمای بسیار بالای دستگاه دارد.